n_ciekawestrony.jpg

Kto najgorszy w rządzie?
 

 -   I L U S T R A C J E   - 


Suren Vardanian

Dom na polanie


 


-  M A G I S T E R I U M  -


Pius XII

Sacramentum ordinis
- O święceniach


 

Naszą witrynę przegląda teraz 860 gości 
Ilość odsłon od 7 XI 2008 r. .
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

Hetmani

Przemilczana książka „Hetmani” Weyssenhoffa, ukazująca się dopiero po raz drugi w ponad sto lat od swej pierwszej edycji, to już dziesiąta z serii książek Magna carta, zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści. Więcej...

Doskonałe nabożeństwo do Panny Maryi

Staraniem Wydawnictwa Diecezjalnego i Drukarni w Sandomierzu ukazał się tradycyjny, klasyczny, nieco uwspółcześniony przekład bestsellera - ponadczasowego dzieła św. Ludwika Marii Grignon de Montfort O doskonałym nabożeństwie do Najświętszej Maryi Panny. Więcej...

Wyprawa po żonę

"Wyprawa po żonę" Korzeniowskiego, ponownie wydana blisko 160 lat po swej pierwszej edycji, to kolejna pozycja serii Magna carta zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX wieku. Więcej...

Pójdźmy za Nim!

Nakładem Wydawnictwa Diecezjalnego i Drukarni w Sandomierzu ukazała się wyjątkowa książeczka - wizytówka serii Magna carta. To niemal zapomniana - niewygodna, bo katolicka - wiecznie aktualna nowela Henryka Sienkiewicza zatytułowana "Pójdźmy za Nim!". Więcej...

Katechizm św. Piusa X

Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia w Sandomierzu ma zaszczyt i przyjemność zaprezentować nowe wydanie (4 kolory okładki do wyboru!) wybitnego dzieła świętego papieża - Piusa X - ponadczasowego i ortodoksyjnego katechizmu dla osób dorosłych i młodzieży. Więcej...

Cesarski odstępca

Staraniem WDS ukazała się kolejna książka Louisa de Wohla – już piętnasta! – „Cesarski odstępca” goszcząca – niejako w drodze wyjątku – w arcyciekawej serii brawurowych powieści historycznych o przygodach najwspanialszych świętych. Więcej...

Listy z podróży do Ameryki, t. 1

"Listy z podróży do Ameryki" Sienkiewicza, ponownie wydane w stulecie śmierci autora, to ósma z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX. Więcej...

Listy z podróży do Ameryki, t. 2

"Listy z podróży do Ameryki" Sienkiewicza, ponownie wydane w stulecie śmierci autora, to ósma z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX. Więcej...

O mitrę hospodarską

"O mitrę hospodarską" Jeske-Choińskiego, ponownie wydana w ponad wiek od pierwszej edycji, to siódma z nowej serii - Magna carta - zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i na początku XX. Więcej...

Posłaniec Króla

Nakładem Wydawnictwa Diecezjalnego i Drukarni w Sandomierzu ukazała się długo oczekiwana książka Louisa de Wohla (już czternasta!) "Posłaniec Króla" goszcząca w arcyciekawej serii brawurowych powieści historycznych o przygodach najwspanialszych świętych. Więcej...

Tiara i korona, t. 1

"Tiara i korona" Jeske-Choińskiego, ponownie wydana w ponad wiek od pierwszej edycji, to szósta z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX. Więcej...

Tiara i korona, t. 2

"Tiara i korona" Jeske-Choińskiego, ponownie wydana w ponad wiek od pierwszej edycji, to szósta z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX. Więcej...

Rodzina Połanieckich, t. 1

"Rodzina Połanieckich" Sienkiewicza, ponownie wydana w stulecie śmierci autora, to piąta z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX. Więcej...

Rodzina Połanieckich, t. 2

"Rodzina Połanieckich" Sienkiewicza, ponownie wydana w stulecie śmierci autora, to piąta z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i początku XX. Więcej...

Matka Boża i Jej rodzina

Nakładem WDS ukazała się książka z godnymi uwagi wywiadami z szesnastoma rozmówcami oraz artykułami autorstwa Kajetana Rajskiego o Najświętszej Maryi Pannie, Jej świętach i kulcie oraz Jej bliższej i dalszej rodzinie, a także o siedmiu szkaplerzach. Więcej...

Bez dogmatu

"Bez dogmatu" Henryka Sienkiewicza, ponownie wydane w stulecie śmierci autora, to czwarta z nowej serii książek – Magna carta – zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i na początku XX. Więcej...

Puszcza

Powieść "Puszcza" Józefa Weyssenhoffa, ponownie wydana wiek po pierwszej edycji, to trzecia z serii książek Magna carta zawierającej wielkie i ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i na początku XX. Więcej...

Wiry

"Wiry" Henryka Sienkiewicza (1846–1916), ponownie wydane w stulecie śmierci autora, to druga z nowej serii książek - Magna carta - zawierającej wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i na początku XX. Więcej...

Na polu chwały

"Na polu chwały" Henryka Sienkiewicza, ponownie wydane w stulecie śmierci autora, otwiera nową serię książek - Magna carta - zawierającą wielkie, ważne karty naszej rodzimej literatury, wybitne polskie powieści pisane w wieku XIX i na początku XX. Więcej...

Śmierć i sąd

Lektura tych książek – wydanych ponownie po ponad pół wieku przez WDS – jest niezwykle ważna dla każdego. Seria „Eschatologia” ks. Marcina Ziółkowskiego dotyka bowiem spraw ostatecznych, takich jak: śmierć i sąd, niebo i piekło, oraz koniec świata. Więcej...

Niebo i piekło

Lektura tych książek – wydanych ponownie po ponad pół wieku przez WDS – jest niezwykle ważna dla każdego. Seria „Eschatologia” ks. Marcina Ziółkowskiego dotyka bowiem spraw ostatecznych, takich jak: śmierć i sąd, niebo i piekło, oraz koniec świata. Więcej...

Koniec świata

Lektura tych książek – wydanych ponownie po ponad pół wieku przez WDS – jest niezwykle ważna dla każdego. Seria „Eschatologia” ks. Marcina Ziółkowskiego dotyka bowiem spraw ostatecznych, takich jak: śmierć i sąd, niebo i piekło, oraz koniec świata. Więcej...

Tylko Kościół. Apologetyka

Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia w Sandomierzu ma zaszczyt i przyjemność zaprezentować w stulecie śmierci autora pierwsze polskie tłumaczenie książki „Tylko Kościół. Apologetyka” dobitnie dowodzącej, że poza Kościołem katolickim nie ma zbawienia. Więcej...

http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/391645baner_Hetmani.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/410401baner_Traktat_o_doskonalym_nabozenstwie.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/890362baner_Wyprawa_po_zone.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/432152baner_Pojdzmy_za_Nim.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/229445baner_Pius_X.JPG http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657702baner_RCesarski.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/587604baner_Listy_1.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/329658baner_Listy_2.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/830971baner_MitreHospodarska.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/811784baner_poslaniec_krola.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631027baner_TiaraiKorona1.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/235694baner_TiaraiKorona2.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/669600baner_RPolanieckich2.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/244631baner_RPolanieckich1.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/957404baner_MB_i_jaj_rodzina_czyli_kto.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/206161baner_Bez_dogmatu.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/379606baner_Puszcza.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/635690baner_Wiry.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/945785baner_Na_polu_chwaly.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/689327baner_Smierc_i_sad.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/471952baner_Niebo_i_pieklo.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/330416baner_KoniecSwiata.jpg http://rodzinakatolicka.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/661023baner_Tylko_Kosciol.jpg
 

Gender na wszystkich przedmiotach PDF Drukuj Email
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
środa, 28 czerwca 2017 20:05

Jak gender stało się normą edukacji w Niemczech. – Z Mathiasem von Gersdorffem, niemieckim obrońcą praw rodziny, rozmawia Piotr Falkowski.

Zanim w ogóle pojawiła się ideologia gender, w niemieckiej szkole od dawna obecna była tzw. edukacja seksualna. Czy wtedy przeszło to niezauważone, zlekceważone?

– Oczywiście, że nie. Szkolna edukacja seksualna została zapoczątkowana w 1970 roku i doprowadziła do silnych kontrowersji. Jedną z pierwszych tego oznak było silne ideologiczne nacechowanie programu. Pedagogicznym punktem odniesienia była tzw. seksedukacja emancypacyjna. Jest to wytwór myślenia neomarksistowskiego. Miała ona prowadzić do wyzwolenia człowieka z „burżuazyjno-kapitalistycznych wyobrażeń moralnych”. W ten sposób miał być budowany socjalizm. A zatem seksualność stała się obszarem polityki społecznej. Ze względu na protesty z biegiem dekad roszczenia ideologiczne zostały złagodzone, lecz dla wielu edukacja seksualna w szkołach pozostaje skandalem. Obecny program nauczania tego przedmiotu kontynuuje zakorzenienie w koncepcji „emancypacyjnej”, choć nie jest to już tak oczywiste jak we wczesnych latach 70.

Kto stał za forsowaniem tych zmian?

– Nowe koncepcje w odniesieniu do seksualności pochodziły przede wszystkim z kręgu tzw. szkoły frankfurckiej oraz rewolucji 1968 roku. Przejęły też pewne elementy neomarksistowskie. Jednym z ich największych projektów była „rewolucja seksualna”: społeczeństwo powinno odrzucić „zakurzone” wyobrażenia na temat seksualności i otworzyć się na stosunki seksualne przedmałżeńskie, wolne związki i homoseksualizm. W tym duchu powstała wspomniana „seksedukacja emancypacyjna”. Dalszymi konsekwencjami rewolucji seksualnej była liberalizacja aborcji i pornografii w połowie lat 70.

Rozumiem, że to rewolucyjne myślenie zyskało szerokie uznanie. Nie było sprzeciwu, protestów?

– Tak, były. Nawet doprowadziło to do wyroków Federalnego Sądu Konstytucyjnego, które dały rodzicom prawo do sporego wpływu na realizację edukacji seksualnej. Jednak to prawo musi zostać wyegzekwowane. W każdym przypadku szkoła i rodzice muszą się porozumieć, jak dziecko ma być uczone.

Jak wygląda edukacja seksualna w niemieckiej szkole obecnie? Kto decyduje o jej kształcie?

– W Niemczech edukacja leży w stu procentach w rękach państw związkowych i rząd federalny nie ma na nią żadnego wpływu, zatem funkcjonuje wiele różnych wytycznych. Są one sformułowane dość ogólnie i konkretna implementacja mocno zależy od właściwego nauczyciela. To sprawia, że edukacja seksualna w szkole jest bardzo zróżnicowana. W „lewicowych” jest odpowiednio bardzo liberalna, a w konserwatywnych rzadko kiedy w ogóle występuje. Katastrofa jest wtedy, gdy trafia się liberalny nauczyciel edukacji seksualnej w lewicowej szkole i jeszcze zaprasza zewnętrzne siły z organizacji takich jak Pro Familia lub nawet z państwowej Federalnej Centrali Edukacji Zdrowotnej (BZGA). Co do zasady jest to możliwe tylko za zgodą rodziców, ale w praktyce konserwatystom pozostaje jedynie przeniesienie dzieci do innej szkoły. W Niemczech szerokim echem odbiła się seria przypadków pedofilii w Belgii, co przyniosło trochę uspokojenia w latach 90. i władze stały się bardziej ostrożne.

Do Polski docierały informacje, że próba wprowadzenia ideologii gender do szkół wywołała w Niemczech protesty.

– Najpierw nowy program nauczania został wprowadzony w Berlinie w 2011 roku i bezpośrednio wymagał zajęcia się homoseksualizmem, biseksualizmem i transseksualizmem. To wywołało opór. Kolejna fala protestów wybuchła w Badenii-Wirtembergii w związku z nowym planem nauczania z 2015 roku. Obecnie protesty mają miejsce w Hesji, gdzie wytyczne dla edukacji seksualnej z końca lata 2016 roku zawierały akceptację „różnorodności płciowej”. Centrala BZGA ma fatalną reputację, ale jej materiały i wskazówki dla szkół nie są obligatoryjne, gdyż podlega ona ministerstwu zdrowia, które nie ma żadnego wpływu na szkoły w poszczególnych landach. Jednak niektóre materiały BZGA są wykorzystywane na przykład przez WHO.

W jakim wymiarze i od jakiego wieku obowiązuje edukacja seksualna z elementami teorii gender?

– To trzeba oddzielić. Przedmiot edukacja seksualna (niem. Sexualkunde) dotyczy wyjaśniania różnych aspektów ludzkiej płodności. Natomiast gender jest czymś innym i jedynie nakłada się na kwestie podejmowane podczas lekcji edukacji seksualnej. Gender to filozofia, czy bardziej ideologia, utrzymująca, że płeć jest „konstruktem” kulturowo-społecznym. W związku z tym może być wiele różnych tożsamości genderowych. Papież Benedykt XVI określił gender „rewolucją antropologiczną”. Gender może pojawić się w szkole zupełnie poza zajęciami z seksedukacji i w ogóle bez związku z tym tematem. To sprawia, że starcie z ideologią gender w szkole jest o wiele trudniejsze niż z ograniczoną do jednego przedmiotu edukacją seksualną. Idea „seksualnej różnorodności” może się pojawić choćby na matematyce, na przykład w zadaniu z treścią: „Peter i Hans na swój ślub zaprosili 20 przyjaciół. Każdy ma dostać dwa kawałki tortu weselnego. Na ile części trzeba go podzielić?”. Takie przykłady są wprowadzane dosłownie wszędzie do materiałów szkolnych. Podręcznik do angielskiego, którego autor jest znany ze swojego homoseksualizmu, zawiera rysunek życia wsi, na którym widać dwie dorosłe kobiety trzymające się za ręce. Taka „edukacja genderowa” jest obecna od pierwszej klasy szkoły podstawowej.

Co jest najbardziej destrukcyjne w praktycznej realizacji edukacji seksualnej w Niemczech?

– Według mnie, edukacja seksualna jest kompletnie zła, przede wszystkim ze względu na ideologiczne zakorzenienie w neomarksistowskiej „emancypacji”, którego nie da się usunąć. Najbardziej szkodliwa forma edukacji seksualnej występuje wtedy, gdy ma ona postać jedynie edukacji antykoncepcyjnej, czyli sprowadza się do metod zapobiegania ciąży. Wówczas w praktyce te lekcje są bezwstydne, łamiące poczucie intymności i niemoralne. Trzeba tu podkreślić, że to nauczyciel, teoretycznie w konsultacji z rodzicami, decyduje, jakich używa materiałów. Są wśród nich bardzo bezpośrednie w przedstawianiu fizycznej strony seksualności i odarte z wszelkiego wstydu. Debata publiczna zazwyczaj rozpala się, kiedy ktoś znajduje takie nieprzyzwoite materiały.

To naturalna reakcja.

– Według mnie, jest to problematyczne z wielu powodów. Po pierwsze, wiele materiałów do edukacji seksualnej nie ma żadnych nieprzyzwoitych przedstawień, ale cała ich wewnętrzna ideologia jest zła. Kiedy koncentrujemy się na tych bezwstydnych obrazkach, wygląda to tak, że inne materiały są mniej lub bardziej do zaakceptowania, tymczasem to nie o to chodzi. Powtarzam: edukacja seksualna w szkole jest zła w swoich korzeniach. Po drugie, oponenci edukacji seksualnej używają wyjątkowo nieprzyzwoitych materiałów, by pokazać, jak szkoła demoralizuje uczniów. Ale te najgorsze podręczniki są rzadko wykorzystywane w szkole, więc krytycy pozwalają odnieść wrażenie, że przesadzają. A problem nie leży w obrazkach, choćby najgorszych, ale w edukacji seksualnej jako takiej. To samo dotyczy ideologii gender. To ona sama jest nie do zaakceptowania, nie zaś demoralizujące materiały używane w szkole. Chodzi o to, że aktywiści gender potrafią przystosować swoją ideologię do wrażliwości odbiorcy. Nawet samo słowo „gender” jest rzadko używane. Raczej mówi się o „różnorodności płciowej” i eliminacji dyskryminacji mniejszości seksualnych.

Dokąd to wszystko zmierza?

– Musimy mieć na uwadze, że rewolucja genderowa jest rewolucją bez zaplecza w masach. Promuje ją bardzo wąska mniejszość, która ma wielką siłę oddziaływania na elity polityczne i na media. Do tego nie wyjaśniają oni dokładnie, czym jest gender, mówią tylko, że walczą z dyskryminacją. Ale to nie jest prawda. Chodzi o wykorzystanie sfery seksualnej do narzucenia neomarksistowskiej, pogańskiej i stąd antychrześcijańskiej koncepcji człowieka sprowadzającej go do zmysłowości. Dlatego powinniśmy zwalczać tę doktrynę ze wszystkich sił.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Nasz Dziennik

 
Start Wywiady Wywiady Gender na wszystkich przedmiotach
 

WIADOMOŚCI

CIEKAWOSTKI

WYWIADY

PUBLICYSTYKA

KOMPENDIUM

LITERATURA

DZIECIARNIA